Garantie en reparatie

Standaard hebben al onze producten 2 jaar garantie op fabricagefouten, tenzij anders aangegeven. Die informatie staat op de productpagina op onze website vermeld, of kan je na aanschaf in het klantportaal terugvinden. In de volgende gevallen kan je aanspraak maken op garantie of je product ter reparatie aanbieden:

  • Defect binnen de garantietermijn van het product
  • Defect buiten de garantietermijn of door val, stoot of waterschade
  • Product verkeerd geleverd door Rijs Solutions (zie daarvoor Retouren en informatie over je herroepingsrecht)
  • Beroep doen op het herroepingsrecht (zie daarvoor Retouren en informatie over je herroepingsrecht)

Zodra een product bij ons binnenkomt voor een garantieaanvraag zullen wij eerst beoordelen of het probleem binnen of buiten garantie valt. Producten met (interne) vocht-, val-, stoot-, of drukschade vallen in de meeste gevallen buiten garantie. Als het geen garantiegeval betreft, zijn er mogelijk (onderzoeks)kosten verbonden aan de behandeling van de serviceaanvraag en de reparatie van het product. Deze verschillen per product en hierover nemen wij altijd eerst contact met je op.

Voor een garantie- of reparatieaanvraag kan je via mail contact met ons opnemen op info@rijssolutions.nl of bellen met 038 - 44 77 871 (zakelijk 085 - 210 12 02). Vermeld daarbij in ieder geval het product waarvoor je de aanvraag indient en om het proces te versnellen, tevens je aankoopbewijs. Wij maken daarvoor een reparatieticket voor je aan en houden je via mail over de voortgang op de hoogte.

Aanvullende garantie en/of care packs

  • Wij bieden de mogelijkheid voor het afkopen van een extra jaar garantie. Die kan je direct mee bestellen of binnen 14 dagen na aanschaf van je product bij ons afsluiten, zie daarvoor https://rijssolutions.nl/shop/product/extra-jaar-garantie-11033
  • Bij zakelijke producten is het in sommige gevallen mogelijk om een care pack af te sluiten waar bijvoorbeeld reparatie op locatie door de leverancier is inbegrepen. Neem hiervoor contact met ons op om een dergelijk pakket voor je af te sluiten.

Vragen over garantie en reparaties

Heb je een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan direct contact op met onze serviceafdeling.

Email: info@rijssolutions.nl Telefonisch: 038 - 44 77 871.