Let op: Bellen gaat stoppen per 1 september!

KPN gaat stoppen met ISDN

Bert van Rijssen
Odoo CMS - een grote afbeelding

Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor bedrijven die nog gebruik maken van telefooncentrales die nog met ISDN werken. Per 1 september a.s. stopt KPN met de ISDN aansluitingen voor enkelvoudige en meervoudige ISDN. Kom dus nu in actie als jouw bedrijf nog van ISDN gebruikmaakt. Dit zijn twee mogelijke alternatieven.

Ombouwen en moderniseren van de huidige telefooncentrale
Afhankelijk van het type telefooncentrale is het soms mogelijk om een kaart in te bouwen die het ISDN signaal converteert naar een VoIP signaal. Op die manier kunnen bestaande toestellen gebruikt blijven worden. Laat je hierin goed adviseren, om er zeker van te zijn dat reeds gedane investeringen benut kunnen blijven worden. Maar een bredere kijk op telefonie levert mogelijk meer op.

Cloud telefonie of Hosted VoIP
Het kan ook juist nu het moment zijn om het echt anders te doen. Want IT afdelingen die zich niet met telefonie willen bezighouden kunnen deze ICT dienst ook volledig uitbesteden. Zelf de telefonie in een hosted omgeving plaatsen kan natuurlijk ook. Telefonie in de Cloud biedt een aantal interessante voordelen, zoals minder beheer en onderhoud, makkelijk op- en afschalen, overzichtelijke kosten en altijd de laatste softwareversie. Dezelfde voordelen worden geboden als in elke andere Cloudoplossing.


Maar over telefonie valt meer te melden. Denk aan de koppeling met Microsoft oplossingen, zoals Microsoft Teams, of bijvoorbeeld de integratie met CRM systemen. Het is uiterst professioneel en klantgericht als de klanthistorie altijd bij de hand is op het moment dat de klant telefonisch contact opneemt. Het werkt ook een stuk plezieriger als je altijd een dashboard hebt waarbij je weet of je collega aanwezig is en daardoor niet onnodig hoeft door te verbinden. Van het kastje naar de muur gedrag wordt hiermee voorkomen. Met blije klanten als resultaat.

Het gaat niet meer om bellen, maar om klantcommunicatie
Telefoneren is slechts een onderdeel van de totale klantcommunicatie. Belangrijk is dat er een goed plan gemaakt wordt om zo optimaal mogelijk voor klanten bereikbaar te zijn. Dat er afspraken gemaakt worden op welke momenten er doorgeschakeld wordt naar smartphones. Maar ook naar wie er doorgeschakeld moet worden als er een calamiteit is. Allemaal zaken die tegenwoordig met ICT te maken hebben en procesmatig ingeregeld kunnen worden. Dat is waar we graag samen een goed plan van aanpak voor ontwikkelen.


Tot slot een tip
Check de factuur van de huidige telecom provider. Staat daar ISDN op, neem dan nuĀ contact met ons op.

Delen