Apparatuur passend bij jouw werkomgeving

Oud vs. Nieuw

Bert van Rijssen
Odoo CMS - een grote afbeelding

Soms is het goed om eens stil te staan bij wat je als ondernemer allemaal nodig hebt om je werk zo efficiënt mogelijk te doen. Werk je al jarenlang met dezelfde apparatuur of ben je overgestapt naar nieuwe apparatuur, passend bij jouw huidige werkomgeving? En weet jij welke software je allemaal gebruikt of anders gezegd; waar betaal je momenteel allemaal voor en bij wie? Hoe zit het met beveiliging, telefonie, domeinnaam en dergelijke?

Logischerwijs wil je inzicht hebben in de kosten die bovengenoemde met zich meebrengen. Hoe kun je hier meer structuur in krijgen én alleen betalen voor kwaliteit?

Structuur

Meer structuur kun je krijgen door eens na te gaan bij welke partij je welke diensten hebt. In de praktijk zien we vaak ergernis ontstaan als blijkt dat diensten worden geleverd door veel verschillende partijen. Er is geen overzicht en vaak wordt er dubbel betaald voor een aantal diensten.

De check

We hebben een nieuwe klant X die voorheen van 5 partijen afhankelijk was voor de volgende diensten:

  1. Dropbox plus cloud opslag voor € 81,82 per jaar

  2. Exchange hosting voor € 95,40 per jaar

  3. Office 365 software voor € 81,82 per jaar

  4. Internet beveiliging voor € 57,85 per jaar

  5. Hosting website voor € 83,40 per jaar

In totaal is dit dus € 400,29 per jaar.

Door stil te staan aan welke partij je voor ieder van je diensten betaald, krijg je een soortgelijk overzicht. Dan zie je meteen wat je echt nodig hebt om je werk te kunnen doen. Je kunt eventueel diensten schrappen. Daarnaast heb je ook een overzicht van de kosten.

Lagere kosten door beter overzicht en minder leveranciers

Minder betalen willen we allemaal. Maar behoud van kwaliteit, meer overzicht én minder betalen is natuurlijk het ideaalbeeld. Bij de genoemde klant X bleek dat wanneer wij alle diensten leveren, het overzicht er vervolgens zo uit komt te zien:

  1. Office 365 software, cloud opslag én exchange voor € 126 per jaar
  2. Hosting voor € 59 per jaar
  3. Internet beveiliging voor € 35,88 per jaar

In totaal is dit € 220,88 per jaar, een besparing van € 180 per jaar. Naast die lagere kosten, was het werken minder ingewikkeld geworden en zijn er geen situaties meer waarin de ene leverancier.

Telefonie op de werkplek

Dan hebben we het nog niet eens gehad over telefonie op de werkplek. Dit is natuurlijk onmisbaar. We zien namelijk steeds meer de trend dat er gebeld wordt over het internet (en dus het netwerk op kantoor of in huis) in plaats van dat telefonie los van de IT staat. Dat bellen over internet of Voice over Internet Protocol (VoIP) ben je vast al eens tegengekomen.

Met het stoppen van ISDN in 2019, vallen de aanbieders van VoIP over elkaar heen. De prijzen, maar vooral de mogelijkheden lopen sterk uiteen en het kan geen kwaad kritisch te kijken wat voor jou nu noodzakelijk is. Wij zien aanbieders onderscheid maken in alle functionaliteit standaard beschikbaar hebben (doorschakelen, wachtrij, keuzemenu, voicemail, etc.) of juist per onderdeel tegen meerprijs aanbieden. Onbeperkt bellen kent ook lang niet iedere aanbieder en een volledig integratie van vast en mobiel is eveneens niet altijd beschikbaar. Maar misschien zijn die functies voor jou niet nodig en wil je zo basic mogelijk gaan bellen, of zoek je juist een integratie met je CRM of ERP software. Deze en andere vragen worden de komende maanden ongetwijfeld vaker gesteld als je nu nog belt over ISDN en je hebt nog even de tijd om er rustig over na te denken of advies in te winnen. Maar let op, vanaf september 2019 wordt ISDN niet meer ondersteund.

Vaste prijs per maand

Terug naar dat inzicht. Naast weten waar je voor betaald, is het wellicht fijn om te weten wat je betaald. In ons vak kan dat op basis van variabele kosten (betalen naar werkgelijk gebruik van bijvoorbeeld belminuten en ondersteuning) of vaste kosten per werkplek per maand. Waar die werkplek uit bestaat, kan je uiteraard zelf bepalen. Dat varieert van alleen Office 365 tot een combinatie van cloud, VoIP, beveiliging en zelfs hardware.

We hebben alvast de belangrijkste diensten gecombineerd in 1 pakket:

  • VoIP: Je eigen telefooncentrale in de Cloud en talloze functies zoals voicemail, fax, click2dial, doorschakelen.
  • Domeinnaam: Jouw idee en jouw bedrijfsnaam moeten van jou blijven. Dan moet je als eerste een domeinnaam vastleggen. Dit doen wij voor je.
  • Office 365: Altijd. Overal. Werken. Met Office 365 beschik je over het volledige Microsoft Office pakket, onder andere op 5 apparaten én online beschikbaar.
  • Security: Jouw bestanden, mail en Cloud zijn beveiligd.

Onbeperkt bellen, mailen en veilig werken in de Cloud met je eigen domein voor drie tientjes per maand! Zo zie je de kosten niet meer uit de hand lopen en heb je grip op je digitale omgeving.

Vraag hier dit pakket aan! 088 - 210 12 02 of info@rijssolutions.nl

Delen